Jeżeli zamówienia z Twojego konta na Allegro.pl nie pobierają się do Twojego sklepu internetowego, a masz poprawnie skonfigurowany moduł Allegro API w sklepie (obecnie REST API Allegro), musisz sprawdzić poniższe pozycje w sklepie.



1. Jeżeli nie konfigurowałeś jeszcze modułu Allegro w sklepie zrób to teraz, zgodnie z tą instrukcją 





Skonfigurowany moduł Allegro w sklepie internetowym powinien mieć działające połączenie z Twoim kontem w Allegro.pl - zobacz obrazki poniżej!















2. Masz skonfigurowany moduł Allegro w sklepie, a mimo tego zamówienia z Allegro nie pobierają się do sklepu internetowego?



Jeżeli problem z pobieraniem zamówień powstał na początku sierpnia 2019 roku, musisz zaktualizować oprogramowanie sklepu do najnowszej wersji (musi być to weraja przynajmniej 
RWD 4.7.9). Jeżeli masz starszą wersję sklepu, zaktualizuj ją zgodnie z tą instrukcją.








Jeżeli masz najnowszą wersję sklepu, a pomimo tego sklep nie pobiera zamówień z Allegro, sprawdź czy nie występują jakieś problemy z API Allegro.

Zobacz, klikając w edycję konta API Allegro, czy nie występuje problem z tokenem Allegro (token jest używany do autoryzacji użytkonika Allegro).








Jeżeli będziesz widział tam napis "invalid token", to znaczy, że token Allegro nie odnowił się automatycznie - podstawowy token dostępowy (access_token) ważny jest 12 godzin - i trzeba będzie oodnowić go teraz ręcznie.








Aby odnowić token Allegro, wystarczy kliknąć w przycisk "Sprawdź webAPI Allegro" (przycisk ze znakiem zapytania), w tym samym momencie token Allegro zostanie odnowiony (działanie będzie odbywało się w tle).
W następnej wersji oprogramowania sklepu (w wersji 4.8.0) postaramy się jeszcze lepiej dopracować mechanizm automatycznego odnawiania tokenów Allegro, aby nie trzeba było odnawiać go ręcznie (klikając w przycisk "Sprawdź webAPI Allegro") - do lipca 2019 roku moduł Allegro w sklepie, nie musiał korzystać z tokentów Allegro.







Jeżeli token Allegro będzie ważny, zamówienia zostaną pobrane przez sklep przy następnym uruchomieniu crona na serwerze (cron, czyli mechanizm do cyklicznego uruchamiania skryptów na serwerze).

Mechanizm crona w standardowym trybie uruchamia się 3 x na dobę. Mechanizmy crona obciążają znacznie serwery, dlatego częstsze uruchamianie (np. co godzinę) jest opcją dodatkowo płatną i kosztuje 150 zł netto rocznie - chcesz zamówić tą opcję, napisz do nas.




Możesz również w każdej chwili uruchomić pobieranie zamówień z Allegro ręcznie, poprzez przycisk "Pobierz zamówienia z Allegro", który znajduje się na liście zamówień w panelu e-sklepu. Musisz pamiętać aby tej operacji nie wykonywać częsciej niż co godzinę, ponieważ Allegro ma swoje limity ilości zapytań do serwerów API Allegro, po przekroczeniu, których blokuje IP serwera sklepu na 5 minut.



















Uwaga!

W związku z tym, że Allegro.pl na początku sierpnia 2019 r. wyłączyło poprzednie metody API, z których sklepy internetowe na oprogramowaniu sStore cały czas korzystały, zmieniły się sposoby działania funkcji pobierania zamówień z Allegro do sklepu internetowego. Zmiany wynikają z pewnych ograniczeń, które narzuca Allegro w nowym REST API oraz ze zmian w metodach HTTP w nowym API. Moduł Allegro w sklepie, musiał być całkowicie przepisany przez naszych programistów, jednak niektóre funkcje modułu API Allegro, korzystają jeszcze ze starszych metod - krok po kroku wdrażamy nowe metody, zastępując je starymi, które są stopniowo wygaszane przez Allegro - tutaj znajduje się harmonogram zmian metod i ich wyłączania przez Allegro.


Obecnie (od siepnia 2019 r.) zamówienia są pobierane do sklepu tylko wtedy, gdy kupujący na Allegro opłaci od razu zamówienie lub wybierze opcję "PŁATNOŚĆ PRZY ODBIORZE" (wcześniej były pobierane wszystkie zamówienia do sklepu).
Gdy kupujący wybierze opcję płatności online, ale z jakiś powodów do opłacenia zamówienia nie dojdzie jeszcze, czyli zamówienie w Allegro ma status płatności "PŁATNOŚĆ ROZPOCZĘTA", takie zamówienie zostanie pobrane do sklepu gdy płatność będzie zakończona.










W sklepie internetowym zamówienia pobrane z Allegro, nie będą miały daty pobrania z Allegro (dodania do sklepu), lecz będą miały daty zakupu w serwisie Allegro.
Tak więc może być taka sytuacja, że w sklepie nowe zamówienie może zostać dodane w dniu np. 08.08.2019 r. a będzie miało datę zakupu 07.08.2019 r.









Jeżeli kupujący na Allegro nie zaznaczył, że chce otrzymać fakturę, dane do faktury nie zostaną dodane w zamówieniu w sklepie internetowym - Allegro nie przesyła wtedy tych danych w nowym REST API Allegro.











Chętnie czekamy na Państwa opinie i sugestie, dotyczące rozwoju modułu Allegro w sklepie internetowym.
Wszystkie sygestie w sprawie rozwoju oprogramowania sklepu internetowego oraz usług, które oferujemy, zostaną przez nas wysłuchane i jeżeli to będzie możliwe, zostaną wdrożone.

Masz swoje sugestie, napisz do nas.






Zobacz także:

Jak połączyć sklep internetowy z Allegro.pl

Jak usunąć komunikat o starych kontach WebAPI Allegro i dodać nowe REST API Allegro w sklepie internetowym

Jak przełączyć integrację z Allegro na nowe webApi, po 25 września 2017

Nowe zasady dla tytułu i opisu przedmiotu wystawianego w Allegro.pl

Problemy z WebAPI Allegro w sklepie - Zła nazwa użytkownika i/lub hasło. Sprawdź też, czy nie masz włączonych haseł do aplikacji. Jeśli tak - podaj hasło do aplikacji, zamiast hasła do konta.


Problemy z WebAPI Allegro w sklepie - po zalogowaniu się do konta w serwisie Allegro.pl pojawi się komunikat "Nie możemy wyświetlić strony. Numer błędu:


Problemy z WebAPI Allegro w sklepie - produkty wystawione przez sklep internetowy nie aktualizują się na aukcji


r.sections[1].items[0].content nie może być puste - rozwiązywanie problemu Grudzień 2017

Wygenerowałem zgodnie z instrukcją kod html i przy wystawieniu aukcji na Allegro otrzymałem informację, iż w opisie przedmiotu znajdują się niedozwolone elementy HTML/JavaScript

Więcej tematów związanych z integracją sklepu z Allegro.pl





 

Czy ta informacja była pomocna? 52 Klienci ocenili te informacje jako pomocne (200 Głosów)