Jak poprawnie skonfigurować pocztę Gmail, aby e-sklep sStore wysyłał e-maile za jej pomocą?

Pomimo poprawnej konfiguracji danych SMTP poczty Gmail w menu Konfiguracja > Dane podstawowe > E-mail może okazać się, że wysłanie poczty ze sklepu zakończy się następującym błędem

 

Wystąpił błąd podczas wysyłania wiadomości testowej.
authentication failure [SMTP: Invalid response code received from server (code: 534, response: 5.7.14 Please 5.7.14 log in via your web browser and then try again. 5.7.14 Learn more at 5.7.14 https://support.google.com/mail/answer/78754 x5sm21424567wmi.37 - gsmtp)]

 

 

W takiej sytuacji:

1. Zaloguj się na swoje konto Gmail w przeglądarce na stronie https://mail.google.com i sprawdź, czy jest wymagane dodatkowe hasło dla aplikacji w przypadku, gdy na Twoim koncie Google jest aktywna dwuetapowa weryfikacja. 

2. Zaloguj się na stronie http://www.google.com/accounts/DisplayUnlockCaptcha, korzystając z nazwy użytkownika i hasła do Gmaila. Jeśli pojawi się taka prośba, przepisz litery i cyfry ze zniekształconego obrazka.  

3. Używana aplikacja może nie obsługiwać najnowszych standardów zabezpieczeń. Spróbuj zmienić ustawienia konta, aby zezwolić na dostęp dla mniej bezpiecznych aplikacji.    Upewnij się, że aplikacja nie sprawdza zbyt często, czy dostępna jest nowa poczta.

Aby pozwolić na logowanie się z mniej bezpiecznych aplikacji, zaloguj się na konto Google, kliknij ikonę Twojego profilu w prawym górnym rogu, a następnie wybierz pozycję Moje konto.

 

Następnie kliknij w zakładkę Bezpieczeństwo

Przewiń stronę do sekcji Dostęp mniej bezpiecznych aplikacji kliknij przycisk Włącz dostęp (niezalecane)

Kliknij przełącznik Zezwól na mniej bezpieczne aplikacje, aby podświetlił się na niebiesko

Czy ta informacja była pomocna? 0 Klienci ocenili te informacje jako pomocne (0 Głosów)