Narzędzie to umożliwia dodanie do stron sklepu kodu, który umieszczony zostanie na każdej ze stron witryny bezpośrednio przed znacznikiem zamykającym </head>. Może to być kod śledzący ruch po stronie (Google Analytics) lub jakikolwiek inny skrypt.
Co to jest Google Analytics?
Jest to rozwiązanie dla firm w zakresie analityki sieciowej zapewniające dokładny wgląd w ruch w witrynie oraz skuteczność działań marketingowych. Zaawansowane, elastyczne i łatwe w użyciu funkcje umożliwiają przeglądanie i analizowanie danych na temat ruchu w całkowicie nowy sposób. Dzięki Google Analytics możesz tworzyć bardziej precyzyjnie kierowane reklamy, wzmocnić inicjatywy marketingowe i projektować witryny internetowe generujące więcej transakcji.
W jaki sposób założyć konto w Google Analytics?
Aby założyć konto przejdź na stronę główną Google Analytics » i załóż bezpłatne konto. Do założenia konta Google Analytics potrzebne jest konto Google. Jeśli posiadasz np. pocztę Gmail, masz już konto Google, które umożliwia jednorazowe logowanie się w wielu aplikacjach Google oraz zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa konta. Nowe konto Google można utworzyć ze strony głównej Google Analytics.
Integracja sklepu z Google analytics
Aby usługa Google Analytics mogła działać w Twoim sklepie internetowym:
1. Za pomocą swojego konta Google Analytics wygeneruj kod śledzenia.
2. W panelu administracyjnym sklepu, w menu Narzędzia >Narzędzia webmastera wybierz Kod Google Analytics lub inne skrypty.
3. Wstaw kod śledzący Google Analytics w pole tekstowe na nowo otwartej stronie i kliknij Zapisz.
UWAGA!
Wyniki śledzenia na stronie Google Analytics będą dostępne dopiero po około 24 godzinach.