Co zrobić, jeśli otrzymuję spam z własnego adresu E-mail?

Jeśli otrzymujesz spam ze swojego adresu e-mail, może to oznaczać próbę podszywania się. Przyczyną tego problemu jest fałszowanie adresu poczty wychodzącej w celu ukrycia prawdziwego nadawcy wiadomości. 

Problem ten można łatwo zobrazować na przykładzie tradycyjnej poczty. Jeśli wysyłasz do kogoś list, możesz umieścić kopertę zwrotną ze swoim adresem, abyś mógł otrzymać odpowiedź. Kłopot w tym, że każdy może podać Twój adres na kopercie zwrotnej. Tak samo dzieje się w przypadku poczty e-mail. 

 

Co oznacza odebranie wiadomości, która w polu nadawcy zawiera Twój adres e-mail?

Gdy wysyłasz wiadomość e-mail, to przekazywane są również informację o nadawcy, które niestety można fałszować. 

Jeżeli wysłanie takiej wiadomości nie powiedzie się, to zostanie wysłana wiadomość zwrotna o nieudanym dostarczeniu wiadomości na adres nadawcy, który może być sfałszowany. W takim wypadku możesz otrzymywać wiele wiadomości o tytule np. Mail delivery failed nawet wtedy, jeśli faktycznie nie rozsyłałeś poczty ze swojej skrzynki. 

Jeżeli otrzymałeś wiadomość e-mail lub otrzymałeś odpowiedź na e-mail, którego nie wysłałeś, to są ku temu dwa powody. 

  1. Wiadomość e-mail została sfałszowana poprzez podanie Twojego adresu nadawcy.
  2. Prawdziwy nadawca użył Twojego adresu jako zwrotnego, na który będą wysyłane odpowiedzi. 

Pamiętaj, że żadna z powyższych przyczyn nie oznacza kradzieży Twojego konta e-mail do rozesłania spamu. Jeżeli jednak masz obawy, że mogło do tego dojść, zalecamy sprawdzić ostatnią aktywność na swoim koncie pocztowym. 

Jeśli chcesz upewnić się, czy z Twoją skrzynką jest wszystko w porządku, napisz do nas na pomoc@ebiznes.pl. W treści wiadomości podaj adres skrzynki utworzonej w domenie sklepu oraz hasło do niej, abyśmy mogli sprawdzić występowanie problemów ze spamem. Zgłoszenie możesz wysłać do nas również poprzez formularz kontaktowy.

 

Jak rozwiązywać problemy z otrzymywaniem spamu z własnego adresu e-mail?

Możesz dodać swój adres e-mail na czarną listę antyspamową. Proszę jednak pamiętać o tym, że taki zabieg spowoduje, że nie będziesz mógł wysyłać wiadomości również do samego siebie. 

Jeżeli chcesz dodać adres e-mail na czarną listę antyspamową, napisz do nas: pomoc@ebiznes.pl lub poprzez formularz kontaktowy
 
 
Czy ta informacja była pomocna? 0 Klienci ocenili te informacje jako pomocne (0 Głosów)