W tym miejscu znajduje się funkcje umożliwiające zarządzanie klientami Twojego sklepu: ich danymi, zamówieniami, grupami klientów itp. Możesz tu dodawać i usuwać poszczególne konta użytkowników oraz edytować informacje o nich.
Dodawanie nowego klienta
Konta klientów w sklepie internetowym sStore powstają na dwa sposoby. Albo klient sam rejestruje się wypełniając formularz umieszczony na stronach sklepu, albo Ty sam możesz stworzyć nowe konto klienta. Aby to zrobić:
1. Z menu Klienci i zamówienia >Klienci wybierz pozycję Dodaj klienta
lub będąc na liście klientów kliknij Dodaj klienta.
2. Wypełnij formularz danymi nowego klienta.
- Pamiętaj, aby uzupełnić pola związane z hasłem do konta. Bez tego nowe konto będzie nieaktywne.
- Możesz też od razu dopisać klienta do Newslettera i Grupy klientów.
- Możesz poinformować klienta o stworzeniu konta, zaznaczając opcję Wyślij e-mail do klienta.
3. Kliknij Aktualizuj. Nowe konto pojawi się na liście klientów.
Edycja danych klienta
Aby zmienić dane klienta, odszukaj go na liście klientów i kliknij ikonę Edytuj, a następnie Edytuj w nowo otwartym oknie
Następnie dokonaj odpowiednich zmian w formularzu z danymi klienta i kliknij Aktualizuj.
- Kliknij Usuń, aby usunąć edytowane konto.
- Po kliknięciu Zamówienia klienta ukaże się lista wszystkich złożonych przez tego klienta zamówień.
- Po kliknięciu E-mail pojawi się edytor nowej wiadomości. Możesz w ten sposób wysłać e-mail do konkretnego klienta.
- Kliknij CRM, aby dodać dla współpracowników wiadomość związaną z tym klientem. Więcej na ten temat znajdziesz w instrukcji modułu CRM »
- Po kliknięciu Zaloguj jako klient zostaniesz przeniesiony na stronę swojego sklepu i będziesz mógł sprawdzić, jak funkcjonuje sklep z perspektywy danego klienta.