Google Merchant Center  - Google Zakupy - umożliwia udostępnianie informacji o Twoim sklepie i sprzedawanych w nim produktach użytkownikom Zakupów Google i innych usług tego serwisu. Jest to dobry sposób na rozreklamowanie oferty sklepu. Integracja działa w oparciu o specjalnie do tego celu przygotowany plik XML. 
Aby móc z niej skorzystać, musisz jednak posiadać konto w Google. 

Uwaga, Google wymaga aby sklep internetowy posiadał protokół HTTPS (ochronę połączenia). Jeżeli Twój sklep nie posiada certyfikatu SSL możesz zamówić go już teraz na stronie.

 

Czym jest Google Merchant Center?

Google Merchant Center jest płatnym katalogiem produktów, który działa podobnie, jak porównywarki cen.
Istotna różnica polega jednak na tym, że nie trzeba wchodzić do porównywarki cen, by znaleźć produkt, lecz po prostu poszukać go w wyszukiwarce Google. Po znalezieniu danego produktu, klient zostanie przekierowany do konkretnej strony z możliwością złożenia zamówienia na ten produkt w Twoim sklepie, a nie na stronę główną sklepu, co jest zdecydowanie bardziej zachęcające do zakupu. Merchant Center sprawi, że oprócz nazwy produktu z Twojego sklepu, klienci zobaczą także jego zdjęcie i opis w wyniku wyszukiwania. Jeżeli dodatkowo korzystasz z Google Adwords, możesz łatwiej rozreklamować swój sklep i poprawić jego pozycję w wyszukiwarce.




Rejestracja w Merchant center i weryfikacja sklepu

1. Wejdź na stronę https://www.google.pl/intl/pl/retail/solutions/merchant-center/#?modal_active=none i zaloguj się do swojego konta Google. Jeżeli nie masz konta w Merchant Center, zarejestruj się. 


2. Wprowadź podstawowe informacje dotyczące sklepu: Wybierz kraj, wpisz nazwę Twojego sklepu oraz wklej jego adres URL. Jeżeli Twój sklep zawiera asortyment przeznaczony tylko dla osób pełnoletnich, zaznacz pole Moja witryna zawiera produkty dla dorosłych, a następnie kliknij Dalej.



3. 
Zaakceptuj warunki rejestracji sklepu w Merchant center i kliknij Dalej.



4. Zweryfikuj swoją witrynę sklepu. W tym celu rozwiń sekcję Inne metody, a następnie wybierz opcję Tag HTML i skopiuj tag z ramki. 



5. Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu i przejdź do Narzędzia > Narzędzia webmastera > Weryfikacja strony dla Google

6.
W pole Meta name = wklej zawartość ze znacznika <meta name='google-site-verification', natomiast w pole content wklej zawartość content='twój_kod' />
Na przykład jeśli Twój tag HTML wygląda następująco: 

<meta name="google-site-verification" content="BKqVXvjte_Ig30-YkjoYu1Swbvqr44PhTkFeVm3h2I0" />, to w pole Meta name= wklej google-site-verification bez cudzysłowu, a w pole content wklej BKqVXvjte_Ig30-YkjoYu1Swbvqr44PhTkFeVm3h2I0 bez cudzysłowu tak, jak naponiższym zrzucie i kliknij Zapisz

7. Przejdź na stronę weryfikacji strony i kliknij w przycisk Zweryfikuj i zgłoś prawa, a następnie Zakończ

UWAGA
Nie możesz zapomnieć o ustawieniach dostawy w Merchant Center

Kiedy przesyłasz swoje produkty do Merchant Center, podajesz także informacje o opłatach za dostawę. Twoje ustawienia dostawy są używane w programach Google, takich jak reklamy produktowe i Shopping Actions. Koszty dostawy są najczęstszym powodem rezygnacji z zakupu wybranego produktu, dlatego warto upewnić się, że ustawienia dostawy są dokładnie określone i aktualne.

Ze względu, że przesyłanie danych o dostawach w pliku XML jest trudne, bo koszty dostawy są obliczane tak naprawdę w koszyku sklepu, informacje o dostawach ( kosztach wysyłki ) trzeba dodać w panelu w Google Merchant Center.

Instrukcja z konfiguracją ustawień dostawy w Google Merchant Center znajduje się tutaj https://support.google.com/merchants/answer/6069284 .



Set up shipping settings - Google Merchant Center Help
https://support.google.com


Dodawanie oferty sklepu do Merchant Center

1. Zaloguj się na swoje konto Google Merchant, a następnie przejdź do menu Informacje o firmie > Informacje o Twojej firmie i uzupełnij wszystkie wymagane informacje. 



2. Przejdź na zakładkę Produkty > Pliki danych (nowe) i kliknij przycisk +, aby rozpocząć dodawanie produktów. 



3. Wybierz kraj i język Twojego sklepu, zaznacz opcję Zakupy i kliknij Dalej



4. Wprowadź nazwę pliku XML, zaznacz pole Zaplanowane pobieranie i kliknij Dalej.



5. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do menu Konfiguracja > Integracje > Porównywarki cen i skopiuj link do pliku XML w sekcji Google Merchant Center.



6.
W panelu Google Merchant center wpisz nazwę Twojego pliku XML, na przykład produkty.xml. W polu Url pliku wklej skopiowany wcześniej link do pliku XML, ustaw czas odczytywania pliku i kliknij Dalej.




7.
Gotowe. Twój plik z ofertą sklepu został pomyślnie dodany. Znajdziesz go na liście w Merchand Center w menu Produkty > Pliki danych (nowe).



8.
Poczekaj do pierwszego odczytu oferty sklepu przez Google Merchant. Gdy to nastąpi, produkty Twojego sklepu będą widoczne w menu Produkty > Lista

Czy ta informacja była pomocna? 0 Klienci ocenili te informacje jako pomocne (0 Głosów)