PayU to system płatności eletronicznych adresowany do wszystkich serwisów o charakterze e-Commerce. Płatności PayU to szybkie, bezpieczne i proste metody zapłaty za towary oraz usługi oferowane w Internecie, tak aby klienci odczuwali pełen komfort i wygodę.

PayU oferuje wygodne i bezpieczne metody płatności: karty, przelewy elektroniczne, raty, odroczona płatność, cykliczna płatność, zapłata jednym kliknięciem.

W celu integracji płatności PayU z systemem sklepu musisz się zarejestrować na stronie PayU.

 
Po dokonaniu rejestracji i aktywacji konta zaloguj się do panelu PayU, a następnie przeprowadź wstępną konfigurację.


 


W panelu na stronie PayU.pl dokonaj wstępnej konfiguracji podając 3 adresy:


Adres powrotu błędnego: http://TWOJADOMENA.PL/checkout_success.php?error=%error%&payment_error=platnosci
Adres powrotu pozytywnego: http://TWOJADOMENA.PL/checkout_success.php
Adres raportów: http://TWOJADOMENA.PL/ext/modules/payment/platnosci/raport.php
 
Pamiętaj również, aby w kodowaniu danych ustawić UTF-8. Użycie innego kodowania będzie powodowało problemy z weryfikacją podpisu SIG u klientów, którzy podali polskie znaki ą, ę, ś, itd w swoich danych przy rejestracji w sklepie.
 
 

 

Odpowiednie adresy do wklejenia w PayU znajdziesz w panelu sklepu w menu Konfiguracja >Integracje >Systemy płatności.
 


UWAGA!!!
Zwróć uwagę na to, która metoda jest użyta "classic api" czy "rest api" następnie w panelu sklepu wybierz:

Moduł PayU jeśli korzystasz z metody classic api.
Moduł PayU nowy jeśli korzystasz z metody rest api.




Po wprowadzeniu wszystkich ścieżek, kliknij w Dodaj sklep. Jeżeli wszystkie wprowadzone ścieżki są poprawne, uzyskasz niezbędne klucze MD5.



 


Następnie przejdź do panelu administracyjnego Twojego sklepu, do działu Konfiguracja > Sprzedaż > Płatności, i klikając w ikonę przy pozycji PayU zainstaluj moduł.

 

 

 
A następnie edytuj go zgodnie ze wskazówkami podawanymi w oknie edycji:




 
Jeżeli korzystasz z nowego PayU, umożliwiające płatność obcą walutą przez przewalutowanie, do autoryzacji wystarczy tylko drugi klucz MD5, należy też podać PartnerID do przewalutowania.

Uwaga!
Jeżeli po wybraniu płatności PayU i kliknięciu w Zakończ i zapłać w koszyku pojawi się Błąd parametru SIG, należy włączyć listę kanałów płatności, ponieważ wybrany kanał płatności (np. Płacę z IPKO) jest jednym z parametrów SIG.


 


 
 

W tym samym oknie skonfiguruj również zmiany statusów zamówień zależnych od stanu przetwarzania płatności, wybierając status dla przetwarzania wpłaty, opłacenia i odrzucenia płatności.


 
 




Uwaga!
Za pomocą PayU klienci Twojego sklepu mogą również płacić obcą walutą. Pamiętaj jednak, że wybór innej waluty ograniczy listę dostępnych banków do opcji Płatność kartą. Gdy klient zapłaci poprzez PayU obcą walutą za pomocą karty, PayU przeprowadzi przewalutowanie płatności na złotówki zgodnie z aktualnymi kursami NBP.
 
Czy ta informacja była pomocna? 0 Klienci ocenili te informacje jako pomocne (0 Głosów)