Dostawa w terminie

Dzięki modułowi Dostawa w terminie klienci podczas składania zamówienia w Twoim sklepie internetowym będą mogli wybierać termin dostawy za pomocą kalendarza na stronie koszyka. 



Aby skonfigurować dostawę na termin
1. W panelu administracyjnym przejdź do menu Konfiguracja > Sprzedaż > wysyłka i utwórz nowy moduł dostawy.



2. W wyświetlonym oknie wpisz nazwę dla tworzonego modułu, a zlisty Systemy zintegrowane wybierz Dostawanatermin.




3.
 Uzupełnij tabelę kosztów dostawy, a następnie zapisz moduł. Koszty te są orientacyjne i będą widoczne w koszyku.




4.
 Po zapisaniu modułu, przejdź ponownie do jego edycji, a następnie przewiń stronę poniżej listy systemów płatności, aby zobaczyć część konfiguracji dla dostawy terminowej.


W części Niedostępność - Postępowanie w przypadku braku wybranych produktów możesz zdecydować, które opcje mają być dostępne, a które nie, zaznaczają codpowiednie kwadratowe pola. Za pomocą pola okrągłego (radio) możesz ustawić, które z wybranych postępowań ma być domyślne. Wybrany rodzaj postępowania oraz notatka będzie dodawana w komentarzu do zamówienia w zakładce Status.


Opcja Ilość dni usługi określa, ile dni do przodu można zerezerwować termin dostawy. Pozostawienie domyślnej wartości 7 spowoduje, że będzie można zamówić dostawę maksymalnie z tygodniowym opóźnieniem. Za pomocą pól Wykluczenie terminu możesz zablokować dostawę w weekendy.





Opcja Ilość przedziałów czasowych pozwala na ustalenie liczby pór dnia. Im więcej pór dnia ustawisz, tym precyzyjniej klient będzie mógł określić termin dostawy. Następnie w pola Godziny wprowadź przedziały godzinowe. Na wszystkich powyższych zrzutach były prezentowane trzy pory dnia dostawy: 8-12, 12-16 i 16-20. Jeżeli chcesz ustawić możliwość wyboru terminu dostawy z dokładnością do jednej godziny w przedziale czasomym od 12 do 18, możesz ustawić jak na poniższym zrzucie.
Uwaga. Po zmianie ilości przedziałów czasowych należy zapisać moduł i ponownie otworzyć jego edycję, aby odświeżyć ilość kolumn w tabeli z terminami dostaw




Określanie kosztów i możliwych terminów dostawy.

Za pomocą tabeli kosztów możesz precyzyjniej ustwić koszty dostawy w późniejszych godzinach oraz w weekendy. Na przykład dostawa w tygodniu po godzinie 17:00 ma być droższa, a dostawa w soboty ma być ograniczona do godziny 14:00. Zamierzony efekt można osiągnąć wprowadzając ustawienia jak na poniższym zrzucie.




Dodatkowo możesz ustawić ilość dostaw w wybranych terminach. Na przykład po 5 dostaw na wybraną godzinę danego dnia. Można to ustawić za pomocą dolnej dolnej liczby w tabeli kosztu dostawy w wybranych terminach.


Z powyższego zrzutu wynika, że w jednym terminie, na przykład w środę o godzinie 12:00 może być maksymalnie 5 zamówień. Po osiągnięciu takiej ilości zamówień, termin w kalendarzu na stronie koszyka zostanie zablokowany.


Możesz także opóźnić czas dostawy, wybierając minimalny czas dostawy za pomocą opcji Termin aktywny po dniach. Dzięki temu rozwiązaniu możesz uniemożliwić klientom wybór terminu niemożliwego do realizacji, na przykład dostawę jeszcze tego samego dnia, jeśli minimalny czas dostawy wynosi na przykład dwa dni. 



Jak widać na powyższym zrzucie, terminy niemożliwe do zrealizowania mają oznaczone checkboxy szarym tłem. Jeśli na przykład klient wejdzie we wtorek do Tojego sklepu, najbliższy termin będzie mógł wybrać dopiero na czwartek.

Czy ta informacja była pomocna? 0 Klienci ocenili te informacje jako pomocne (0 Głosów)